Łazienka pomieści polski stacjonarny Internet szerokopasmowy

150x110

Wyobraźmy sobie sytuację z początku lat, 90’ kiedy jeden port zużywał około 20 W. Jeśli producenci sprzętu nie zmniejszyliby tego współczynnika to przy koncentracji 100 000 użytkowników na urządzenie zużycie prądu wyniosłoby 2 MW. Tyle prądu zużywa ok. 200 gospodarstw domowych. Dzisiaj po pierwsze nikt nie pozwoliłby na instalację takiego energochłonnego urządzenia a co najważniejsze -  nikt by go nie kupił.

Ericsson posiada w swoim portfolio urządzenia, które  zmniejszają koszty energii elektrycznej i magazynowania oraz powodują zminimalizowanie niekorzystnego wpływu działalności operatora na środowisko naturalne. Przykładem takich urządzeń są routery SmartEdge - ekonomiczne w użyciu, efektywne w usłudze, niewielkie w rozmiarze. Stanowią bardzo ciekawą propozycję dla średnich i dużych operatorów telekomunikacyjnych.

Routery SmartEdge potrafią obsłużyć rekordową liczbę użytkowników Internetu – do 256 tysięcy. Wyobraźmy sobie standardową łazienkę w Polsce – zwykle jest to pomieszczenie nie większe niż 10m2. W takim pokoju spokojnie zmieszczą się 4 szafy – do każdej z nich możemy włożyć 3 routery SmartEdge. Okazuje się  zatem, że w pomieszczeniu wielkości łazienki możemy umieścić sprzęt, który obsłuży ponad 3 miliony użytkowników, a zatem....cały polski szerokopasmowy Internet w ramach dostępu stacjonarnego!

W porównaniu z innymi  urządzeniami tej klasy dostępnymi na rynku  routery SmartEdge oferują kilkakrotnie mniejszy pobór energii na jednego użytkownika w (15 mW/użytkownik). Pobór mocy jednego routera wynosi jedynie 3,843 Wat – tyle energii zużywają 3 czajniki elektryczne.

Więcej informacji na temat routerów firmy Ericsson na stronie internetowej: http://www.ericsson.com/pl/redback/index.shtml

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.

Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracowników. W 2009 r. uzyskała przychody w wysokości 206.5 mld SEK (27,1 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.ericsson.com/pl

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska